#BDNVilaGroga

dijous, 2 de maig del 2013

Reflexions i propostes dels grups de treball de la Tancada 25A Badalona.

Aquest és el recull amb les reflexions i propostes que van fer els grups de treball de la Tancada de Badalona el dia 25 d’abril de 2013.



CADENAT BLAU

Què no ens agrada?
  • Elitisme
  • Desmantellar l’Escola Pública i deixar-la pels “pobres”
  • Els valors que hi ha al darrere



Què podem fer des de cada centre?
  • Donar informació ja preparada i de fàcil difusió a tothom (a les famílies)
  • Crear Comunitat Educativa (Germanor)



Què podem fer tots plegats?
  • Lloc fix davant de la Generalitat amb personal rotant
  • Compartir informació
  • Potenciar les AMPAs
  • Repartir la feina de cara a l’eficàcia
  • Manifest/Declaració de desobediència a la Llei Wert



CADENAT TARONJA

Què no ens agrada de la LOMCE?
  • Priva a les classes baixes de l'educació
  • Segrega socialment
  • Fa desaparèixer el dret a l'educació
  • Dona massa força als equips directius com a representants de l'administració
  • Fa rànkings de centres
  • Oblida l'atenció a la diversitat



Què podem fer des de cada centre?
  • Fer una recomanació als centres perquè no canviïn els llibres de text
  • Potenciar el sentiment de pertinença a una comunitat educativa per mitjà d'activitats de socialització, com per exemple els llibres de text



Què podem fer tots plegats?
  • Mobilitzacions massives i unitàries justament abans de l'aprovació




CADENAT GROC

El que ens preocupa més de la llei:
  • La ideologia que desprèn
  • La centralització/fiscalització per criteris no pedagògics
  • Els criteris educatius perden pes
  • Que és profundament antidemocràtica, és mercantilista, la política la fan gestors. Els Consells Escolars deixen de tenir valor en la presa de decisions
  • “Guetització” (rànquing d’escoles...)
  • Trenca la cohesió social i la igualtat d’oportunitats tant per criteris pedagògics (itineraris) com pels atacs a la immersió lingüística, que priva el dret a l’accés a la llengua catalana
  • És molt classista, pretén “posar al seu lloc” les classes desafavorides i no obrir expectatives per a elles
  • La suposada millora educativa no té en compte per a res al docent, no es contempla la formació docent
  • Cronifica la inestabilitat educativa amb aquest canvi constant de lleis
  • Manca d’avaluació del propi sistema
  • Torna a un sistema pedagògic obsolet
  • S’afavoreix el paper de l’església catòlica en el sistema educatiu
  • S’afavoreix molt la privatització de l’ensenyament



Propostes:
  • Convèncer que això és important, destacar, explicar el que ens hi juguem.
COM?
  • Debatre a centres, amb les famílies, fent-hi participar tota la comunitat educativa
  • Octavetes amb una síntesi dels punts més greus, més lesius de la LOMCE
  • Estudiar fórmules per compartir la lluita amb les escoles concertades
  • ILP que exigeixi un pacte polític per a evitar els canvis constants de lleis. L’educació no és negociable (marge de temps per discutir, reunir-nos, sumar...)
  • Convocar, en comptes de vagues, jornades de lluita unitàries als centres educatius, amb la participació de les famílies




  • Elaboració de materials per difondre la lluita contra la llei (materials entenedors... i comuns)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada