Aquest és el recull amb les reflexions i propostes que van fer els grups de treball de la Tancada de Badalona el dia 25 d’abril de 2013.
CADENAT BLAU
Què no ens agrada?
- Elitisme
- Desmantellar l’Escola Pública i deixar-la pels “pobres”
- Els valors que hi ha al darrere
Què podem fer des de cada centre?
- Donar informació ja preparada i de fàcil difusió a tothom (a les famílies)
- Crear Comunitat Educativa (Germanor)
Què podem fer tots plegats?
- Lloc fix davant de la Generalitat amb personal rotant
- Compartir informació
- Potenciar les AMPAs
- Repartir la feina de cara a l’eficàcia
- Manifest/Declaració de desobediència a la Llei Wert
CADENAT TARONJA
Què no ens agrada de la LOMCE?
- Priva a les classes baixes de l'educació
- Segrega socialment
- Fa desaparèixer el dret a l'educació
- Dona massa força als equips directius com a representants de l'administració
- Fa rànkings de centres
- Oblida l'atenció a la diversitat
Què podem fer des de cada centre?
- Fer una recomanació als centres perquè no canviïn els llibres de text
- Potenciar el sentiment de pertinença a una comunitat educativa per mitjà d'activitats de socialització, com per exemple els llibres de text
Què podem fer tots plegats?
- Mobilitzacions massives i unitàries justament abans de l'aprovació
CADENAT GROC
El que ens preocupa més de la llei:
- La ideologia que desprèn
- La centralització/fiscalització per criteris no pedagògics
- Els criteris educatius perden pes
- Que és profundament antidemocràtica, és mercantilista, la política la fan gestors. Els Consells Escolars deixen de tenir valor en la presa de decisions
- “Guetització” (rànquing d’escoles...)
- Trenca la cohesió social i la igualtat d’oportunitats tant per criteris pedagògics (itineraris) com pels atacs a la immersió lingüística, que priva el dret a l’accés a la llengua catalana
- És molt classista, pretén “posar al seu lloc” les classes desafavorides i no obrir expectatives per a elles
- La suposada millora educativa no té en compte per a res al docent, no es contempla la formació docent
- Cronifica la inestabilitat educativa amb aquest canvi constant de lleis
- Manca d’avaluació del propi sistema
- Torna a un sistema pedagògic obsolet
- S’afavoreix el paper de l’església catòlica en el sistema educatiu
- S’afavoreix molt la privatització de l’ensenyament
Propostes:
- Convèncer que això és important, destacar, explicar el que ens hi juguem.
COM?
- Debatre a centres, amb les famílies, fent-hi participar tota la comunitat educativa
- Octavetes amb una síntesi dels punts més greus, més lesius de la LOMCE
- Estudiar fórmules per compartir la lluita amb les escoles concertades
- ILP que exigeixi un pacte polític per a evitar els canvis constants de lleis. L’educació no és negociable (marge de temps per discutir, reunir-nos, sumar...)
- Convocar, en comptes de vagues, jornades de lluita unitàries als centres educatius, amb la participació de les famílies
- Elaboració de materials per difondre la lluita contra la llei (materials entenedors... i comuns)
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada